Paarden

Uw paard in goede handen

Voor huisbezoeken bij paarden moet voldoende tijd ingeschat worden. Daarom vragen we hiervoor een telefonische afspraak te maken.

Medisch onderzoek

U kunt steeds bij mij terecht voor de eerstelijnszorg van uw paard en de nodige medische onderzoeken. Bent u van plan een paard aan te kopen of te verkopen? Hiervoor is altijd een keuringsonderzoek aangewezen. Zo komt u achteraf niet voor verrassingen te staan.

Vaccinatie en ontworming

Uw paard moet regelmatig en consequent ontwormd worden om in goede conditie te blijven. Verder zijn er ook een aantal vaccinaties sterk aangewezen en soms zelfs verplicht om deel te mogen nemen aan wedstrijden.

Mankheidsonderzoek

Ondervindt uw paard problemen bij het bewegen? Dan is een mankheidsonderzoek nodig om de oorzaak hiervan te achterhalen en er een adequate oplossing voor te vinden.

Tandheelkunde

We verzorgen zowel preventieve tandheelkunde als tandherstellingen en tandextracties.

Operatie

Geplande ingreep of spoedgeval, een chirurgische ingreep gebeurt ofwel rechtstaand onder sedatie of onder algemene anesthesie.

Wondbehandeling

Zelfs een kleine wonde kan soms grote gevolgen hebben, zeker ter hoogte van de ledematen. Laat uw paard na een verwonding altijd grondig onderzoeken en behandelen.

Opvolging veulenopfok

Uw veulen wordt nauwgezet gemonitord, verzorgd en opgevolgd tijdens de opfok.

Heeft u vragen over de behandeling van uw paard?

We helpen u graag verder! Neem gerust contact op.